Formula 1 – Hamilton pred odbranom titule

Formula 1 nam ovog vikenda donosi 16. trku u sezoni u kojoj se Luis Hamilton nalazi pred odbranom titule u šampionatu vozača. Osvajanjem Velike nagrade SAD na stazi Circuit of the Americas u Ostinu Hamilton ima šansu da postane prvi britanski vozač za uzastopnim titulama. Iznenađujuće je to da nijedna britanska legenda automobilizma poput Grejema Hila, Džekija Stjuarta, Džejmsa Hanta, Najdžela Mensela ili Dejmona Hila nije ostvarila ovaj uspeh, tako da će na krilima dominacije Mercedesovih bolida u poslednjih par godina Luis Hamilton ući u istoriju auto-moto sporta.

Jedini vozači koji imaju kakvu-takvu šansu da ga spreče u tome su timski kolega Niko Rozberg i vozač Ferarija Sebastijan Fetel, ali se njihove šanse svode na teorijske i umanjuju sa svakom rundom šampionata. Rozberg mora da završi ispred Hamiltona u Americi, ako misli da ostane u borbi za titulu, dok Fetel mora da bude najmanje drugi na podijumu, ukoliko Hamilton trijumfuje, kako bi ga sprečio da već u Ostinu proslavi titulu. Pa, čak i u tom slučaju bi Fetel imao 73 poena zaostatka na samo još tri trke do kraja, tako da bi Hamiltonu trebalo još dva poena da postane šampion. Fetelu će posao biti otežan pošto je FIA kaznila Ferari zbog upotrebe petog motora ove sezone, što nije dozvoljeno propisima. Fetel i njegov timski kolega Kimi Raikonen će na današnjoj trci startovati 10 pozicija iza plasmana ostvarenog u kvalifikacijama. Tako da, jedina situacija koja bi donela kakvo-takvo uzbuđenje u poslednje tri trke je da Hamilton odustane ili završi van poena u Ostinu ovog vikenda, što je malo verovatno.

U pozadini borbe za titulu se odvijaju i druge priče koje nas vode u poslednji mesec sezone u Formuli 1. I dalje postoji neizvesnost oko moguće promene pravila za narednu sezonu, takođe je i dalje nepoznato čije motore će Red Bul koristiti u 2016, kao i da li će učestvovati uopšte naredne sezone. Situacija oko ovih motora je navela vlasnika Formule 1 Bernija Eklstona da predloži povratak nezavisnih proizvođača motora poput Kosvorta kako bi se smanjio uticaj trenutnih proizvođača.

Eklston je takođe izneo želju da poništi važeća pravila i u najbrži cirkus vrati V8 motore. Iako je malo verovatno da će do ovoga doći uskoro, to je dokaz da Eklston nije zadovoljan dominacijom Mercedesa u eri V6 turbo motora. Da li on ima moć da isforsira ove promene je sasvim drugo pitanje, pošto novoformirana Strategijska grupa polako počinje da oduzima ovlašćenja od Eklstona i FIA-e i da ih prebacuje u ruke najmoćnijih timova u šampionatu poput Mercedesa, Ferarija ili Vilijamsa. Iako su za 2017. najavljeni brži i drugačiji bolidi sa agresivnijim izgledom, tekuća sezona se bliži kraju sa neizvesnošću kako će Formula 1 izgledati naredne godine.

Ovog vikenda se vozi četvrta po redu Velika nagrada SAD u Ostinu, gde je Sebastijan Fetel trijumfovao 2013, a Luis Hamilton osvojio prošlogodišnju, kao i inauguralnu trku 2012. Trku će činiti 56 krugova na 5,51 kilometara dugoj Circuit of the Americas stazi, koja sadrži 20 krivina i ogroman prostor za dostizanje velikih brzina na pravcima, što savršeno odgovara Mercedesovim i bolidima Vilijamsa.

Proizvođač pneumatika Pireli je za trku u Teksasu pripremio meke i srednje gume, ali pneumatici verovatno neće imati presudnu ulogu na ovom Gran priju, pošto je najavljen kišni vikend u Ostinu. Trka startuje danas u 20h po srednjeevropskom vremenu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *