Formula 1 – Mercedes dominira i u Belgiji

Nakon letnje pauze, Formula 1 nastavlja sezonu ovog vikenda a Mercedes dominira i u Belgiji, gde se vozi 11. trka u šampionatu. Prošlo je četiri nedelje od trke u Mađarskoj, a timovi su od tada imali dve nedelje da unaprede svoje bolide, kao i dve nedelje odmora. Inače, trka na stazi Spa Frankoršamp će uneti dodatnu neizvesnosti zbog novog pravila koje reguliše sam start trke.

Formula 1 je uvela novo pravilo po kom timovi svojim vozačima preko radija smeju od sada da prenose ograničene informacije do momenta kada se upale zelena svetla. Uglavnom, ekipama je sada zabranjeno da diskutuju tačne specifikacije položaja kvačila nakon što bolidi napuste pit-stop i krenu ka formaciji za krug za zagrevanje. Ranije su vozači mogli da prilagode kvačilo uz pomoć svojih inženjera u toku prvog kruga zagrevanja kako bi imali što bolji start a sada će sami morati da odrede položaj kvačila radi što manjeg proklizavanja.

Najveća pažnja će ponovo biti usmerena na duo iz Mercedesa, kao i na to kako će se prilagoditi novom pravilu. Obojica će ponovo, po ko zna koji put ove sezone startovati iz prvog reda pošto je u jučerašnjim kvalifikacijama Luis Hamilton osvojio pol poziciju a Niko Rozberg završio tik iza njega. Kontrola kvačila će biti imperativ ukoliko žele da ostanu na čelu jer su i  Hamilton i  Rozberg imali lošiji start na prethodne dve trke u Silverstonu i u Mađarskoj. Na Silverstonu su uspeli da se vrate u vođstvo i trijumfuju, ali su u Mađarskoj poraženi od Ferarija, zbog posledica lošeg starta.

Hamilton i Rozberg će, još jednom, voditi zasebnu međusobnu bitku za vođstvo u šampionatu vozača, ali će morati da obrate pažnju i na vozača Ferarija Sebastijana Fetela, koji ne gubi nadu da će još više smanjiti zaostatak posle pobede u Mađarskoj iako će danas startovati tek sa osme pozicije. Hamilton ima 202 poena, Rozberg 181, a Fetel 160. Da bi parirao koliko toliko vozačima Mercedesa Fetelu je neophodna pomoć timskog kolege Kimija Raikonena, koji je četiri puta pobedio u Belgiji, i u pauzi sezone je potpisao novi ugovor po kom će ostati u Ferariju i u 2016 ali ništa nije promenio po pitanju očajnih kvalifikacija pa će tako i danas krenuti tek sa 14. mesta. Sve više se čini da bolidi i vozači Skuderije nisu dovoljno konkurentni da pobede Mercedes kao što su to učinili u Mađarskoj i Maleziji ove sezone.

Vozači Vilijamsa Felipe Masa i Valteri Botas se nadaju da će se u najmanju ruku popeti na najniži stepenik na podijumu na stazi u Belgiji čija konfiguracija perfektno odgovara motorima i aerodinamici njihovih FW37 bolida. Botas će danas startovati sa treće a Masa sa šeste pozicije.

Ekipa Meklaren i njihov proizvođač motora Honda su bili optimisti da su njihovi problemi konačno iza njih nakon trke u Mađarskoj, kada su delovali dosta brže i kada su po prvi put ove sezone oba vozača osvojila bodove. Bivši svetski šampion Fernando Alonso je ostvario najbolji plasman u sezoni sa petim mestom u Mađarskoj, ali navodno poboljšani motori su ih izneverili na Spa Frankoršampu jer ni Alonso a ni Dženson Baton nisu uspeli da prođu u drugi krug kvalifikacija pa će tako krenuti sa začelja.

Red bul i Toro Rosso očekuju još jednu napornu trku i borbu za sredinu, bez obzira na vrlo dobar rezultat u Mađarskoj, budući da njihovim motorima i bolidima ne leže veoma brze staze poput ove.

Spa Frankoršamp se smatra za pravi klasik i jednu od retkih preostalih tradicionalnih trkačkih staza – dugačka je okruglo sedam kilometara sa veoma brzim krivinama i promenama visinskog nivoa staze, što predstavlja velike napore za pneumatike i kočnice. Preko 70 procenata staze Spa Frankoršamp se vozi sa “gasom do daske”, što je čini omiljenom za sve vozače u karavanu Formule 1.

Današnju trku će činiti  44 kruga sa 308,05 kilometara ukupne dužine, a start je zakazan za 14h po lokalnom vremenu. Vremenska prognoza najavljuje oblačno i suvo vreme sa nižim temperaturama, ali, budući da se Spa nalazi u šumovitom planinskom predelu, situacija se može  vrlo brzo promeniti, pa slobodno možemo reći očekujte neizvesnu i zanimljivu trku.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *